Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013

RC Bike Worlds 2014, Τροποποιήσεις Κανονισμών

Αλλαγές κανονισμών RC Bike Worlds 2014

Μετά τις συναντήσεις των Team Managers στο φετινό Παγκόσμιο, έχουμε τις επίσημες αλλαγές που θα ισχύσουν για τη διετία 2014-2015.
Τα ακόλουθα προέρχονται από τις σημειώσεις του Marc Lutz, Team Manager της Γερμανίας και Παγκόσμιου Πρωταθλητή Stock 2013.

Οι κανονισμοί του 2013 βρίσκονται εδώ.

Θέματα Ασφάλειας:

Τάση των μπαταριών Lipo.
Η τάση των Lipo έχει ήδη μειωθεί από το περσινό Παγκόσμιο στα 8.40 Volt. Η τάση θα ελέγχεται πλέον σε όλες τις Ηλεκτρικές κατηγορίες πριν από κάθε σκέλος.
Σημειώσεις: Για να μην υπάρχουν παρατυπίες, αυτό είναι κάτι που ρυθμίζεται πολύ εύκολα σε όλους σχεδόν τους φορτιστές Lipo της αγοράς, ώστε να μη χρειάζεται να κατέβει η τάση «χειροκίνητα» πριν την εκκίνηση, για παράδειγμα «γκαζώνοντας» τη μοτοσικλέτα στο χώρο του τεχνικού ελέγχου!
Να προσθέσουμε ότι στην κατηγορία Stock γινόταν έλεγχος όλων των μοτοσικλετών σε κάθε σκέλος, μια και ειδικά σ’ αυτή την κατηγορία μας ενδιαφέρει η ισότητα.
Σε περίπτωση που βρεθεί οδηγός με overvoltage μια φορά, εκδίδονταν Warning Notice στον οδηγό. Δεν εμφανίστηκαν «κρούσματα» με παρατυπίες στο Graz.

Σχετικά με το lexan και τον αναβάτη:

Από το 2014 δεν θα επιτρέπεται να έχει το σώμα του αναβάτη πλευρικά ανοίγματα (γενικά, αναφερόμαστε στο lexan της Thunder Tiger SB-5 και τα παρόμοια ή αντίγραφά του). Θα υπάρξει περιορισμός σο άνοιγμα, ώστε να μη χωράνε δάκτυλα στο άνοιγμα. Αντιλαμβάνομαι ότι ενδεχομένως ίσως χρειάζονται ανοίγματα ώστε να ψύχονται καλύτερα τα ηλεκτρονικά και να φεύγει η θερμότητα από το εσωτερικό του lexan. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με πολλές μικρές τρύπες.




Σε περίπτωση που ο οδηγός του μοντέλου είναι ξεχωριστός από το σύνολο σέλλα/τεπόζιτο, τότε καλό θα είναι το στήθος του αναβάτη να κλείνει. Πόσο εφικτό/εύκολο είναι αυτό να γίνει, θα το συζητήσουμε και θα το δούμε στην πορεία.



Ο στόχος είναι να αποφύγουμε τραυματισμούς στα δάκτυλα των marshals (ξετουμπαριστών), σε περίπτωση που σπρώχνοντας μια μοτοσικλέτα πίσω στην πίστα, μπλεχτεί ένα ή περισσότερα δάκτυλα στο άνοιγμα του αναβάτη.

Διαδικασία του αγώνα

Από το 2014, αρχής γενομένης με το Παγκόσμιο που θα γίνει στη Σουηδία, η αναρρίχηση προς τους τελικούς αλλάζει από το τρέχον σύστημα, σε αυτό που είναι γνωστό ως Heart of America και εφαρμόζεται διεθνώς σε όλους τους αγώνες RC αυτοκινήτων.
Με το νέο σύστημα, οι τελικοί θα είναι A, B, C κλπ, όπου οι 10 πρώτοι αγωνίζονται στον Α τελικό, οι οδηγοί που είναι 11-20, αγωνίζονται στον Β τελικό, οι 21-30 στον Γ τελικό κλπ.
Αυτό σημαίνει ότι θα γίνονται 6 Qualification Runs (καιρού επιτρέποντος) και από αυτά θα κατατάσσονται οι οδηγοί στους αντίστοιχους τελικούς. 



Αν γίνουν 6 QRs τότε μετράνε τα τρία καλύτερα αποτελέσματα (με βαθμολογία). Αν γίνουν 5 ή 4, μετράνε τα 2. Αν γίνουν 3 ή 2 μετράει το ένα. Αν γίνει 1 QR, τότε δεν μετράει ο αγώνας.
Αυτή η πρόταση έγινε αφενός με στόχο να απλοποιηθεί το σύστημα προώθησης των οδηγών προς τους τελικούς, αφετέρου όλοι οι τελικοί θα γίνονται την Κυριακή, ώστε όλοι οι οδηγοί να μπορούν να τρέξουν ΚΑΙ την Κυριακή και να μην έχουμε το φαινόμενο των μισοάδειων πιτς, που είχαμε τα τελευταία 2-3 χρόνια.
Στα «κατά» του συστήματος αναγνωρίζουμε το γεγονός ότι μετά τα Qualification Runs οι οδηγοί είναι πλέον καταταγμένοι σε τελικούς και δεν έχουν τη δυνατότητα να ανέβουν τελικό. Παρόλα αυτά, θα έχουν γίνει ήδη 6 QRs οπότε όσο στραβά κι αν πάνε τα πράγματα σε κάποιον, στατιστικά, θα μπορούσε να κάνει τουλάχιστον 2-3 καλά QRs. Αν είσαι 14ος το πολύ να ανέβεις μέχρι την κορυφή του Β τελικού, δηλαδή 11ος. Απ’ την άλλη, με το νέο σύστημα, πόσες πιθανότητες είχες να μπεις στον Α τελικό, όντας 14ος, μετά από 6 QR;
Εξάλλου, το υπάρχον μέχρι τώρα σύστημα που χρησιμοποιούνταν στα RC Bike Worlds ήταν περίπλοκο και απαιτούσε ιδιαίτερο χειρισμό του προγράμματος καταμέτρησης των γύρων.
Από τα τρία σκέλη του Α τελικού μετράνε τα 2 καλύτερα με βαθμολογία.
Αν ο χρόνος το επιτρέπει, οι Β-Γ-Δ τελικοί θα γίνονται 2 φορές, με βαθμολόγηση.
Στην κατηγορία Nitro δεν υπάρχουν αλλαγές. Αυτές ισχύουν για τις Ηλεκτρικές κατηγορίες.

Διάρκεια αγώνων

Αποφασίστηκε και ψηφίστηκε ο χρόνος των Qualifying Runs να γίνει 10 λεπτά, από 8 λεπτά που ήταν μέχρι τώρα.  .

Αλλαγές στην κατηγορία Stock

Βάρος:
Αποφασίστηκε και ψηφίστηκε το ελάχιστο βάρος να μειωθεί στα 1800 γραμ. από τα 1900 που ήταν μέχρι φέτος.

Ελαστικά:
Ο κανονισμός ελαστικών για την κατηγορία Stock ακυρώνεται.
Ετσι, από εδώ και πέρα επιτρέπονται όλα τα ελαστικά της αγοράς, όπως ακριβώς επιτρέπονται στις κατηγορίες Superbikes και Nitro.
Παρόλα αυτά, επιβάλλεται ο αριθμός των ελαστικών που θα χρησιμοποιήσει ο κάθε οδηγός στον αγώνα, από τα Qualification Runs και μετά να είναι μόνο δύο ζευγάρια της επιλογής του, καθώς και ένα ζευγάρι για τη βροχή. Αυτά τα τελευταία, τα λάστιχα της βροχής, θα χρησιμοποιηθούν μόνο αν ο Διευθυντής του Αγώνα ορίσει ότι ο αγώνας είναι Wet.

Ηλεκτρονικά:
Επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί και άλλο σετ ηλεκτρονικών εκτός από τα δεδομένα ESC Speed Passion Cirtix Club Spec και μοτέρ Speed Passion 13.5T MMM.
Αυτά είναι το ESC Speed Passion Reventon Stock Spec και το μοτέρ Speed Passion 13.5R.
Ο λόγος για την προσθήκη είναι ότι ενδέχεται μετά το 2014 τα υπάρχοντα ηλεκτρονικά να μην παράγονται πλέον. Το μοτέρ είναι παρόμοιο και απ’ ότι ειπώθηκε, έχει ίδια απόδοση με το υπάρχον μοτέρ του κανονισμού. Τα timing boards δεν είναι ανταλλάξιμα ανάμεσα στα δύο μοτέρ. Όπως και πριν, δεν επιτρέπονται μετατροπές και αλλαγές στα μοτέρ.
Το ESC Reventon προσφέρει ενσωματωμένο προγραμματισμό με Bluetooth, αλλά στο Παγκόσμιο απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί στη διάρκεια του αγώνα.

Για το 2015:

Δεν αποφασίστηκε σε ποια χώρα θα γίνει το Παγκόσμιο. Πιθανότατα θα γίνει στην Valencia της Ισπανίας, ενώ ήδη προτάθηκε ανεπίσημα η Λειψία της Γερμανίας για το 2016.

Για όλες τις αλλαγές του κανονισμού αναμένεται οριστική έγκριση και διαμόρφωση στον υπάρχοντα κανονισμό, μέχρι το τέλος του 2013.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου